ПОЛИРАНЕ НА ФАРОВЕ
„Тези фарове въобще не светят, нищо не виждам!” – често всеки от нас е чувал подобен коментар от шофьорът на автомобила. Защо това е така и има ли решение?
Част от фаровете на автомобилите са изработени от поликарбонат. Поликарбонатът има висока устойчивост на удар, на външни атмосферни влияния, UV-защитен повърхностен слой . Не изменя механичните си и оптични свойства в температурни граници -40 до +120 С. Лек и евтин материал, с гаранция без изменение в качеството си 12 години. Поликарбонатът има ред други свойства, които го правят изключително подходящ и предпочитан материал при автомобилопроизводството . Но…
винаги има „но”, нали?!
Поликарбонатните фарове с течение на времето пожълтяват и защитният им повърхностен слой прегаря. В следствие на това светлината намаля осезаемо и дори силните лампи +50% или +90% не са решение на проблема.
Какво можем да направим – естествено нови фарове, или полиране на старите. Ако сте избрали полиране на старите – два варианта да ги дадете на „професионалист” (може да попаднете на такъв и да се радвате на фаровете си години, но може и да е по-голям лаик от вас) или да си ги освежите сам. Ако сте избрали последното ние ще ви дадем насоки, как да си полирате фаровете и да възвърнете блясъка и прозрачността им сами.
От какво имате нужда :
1.Време – около 4 часа
2.Машина – полираща, дрелка, флекс, винтовер с регулируеми обороти (около 1500)
3.Тиксо за облепяне
4.Водни шкурки
5.Диск с преходник
6.Гъби – два вида
7.Пасти – два вида (поне) - полир и пастираща
8.Микрофибърна кърпа
Етапи при полирането :
1.Измийте колата и фаровете
2.Облепете околните елементи покрай фаровете
3. Свалете изгорелият слой с водни шкурки като започнете от най-абразивната (Р800-за много пожълтели фарове, Р1000, Р1500, Р2000)
4.Нанесете абразивната паста (примерно 3M 09374 – т.нар. 1)
5.С помощта на машината, диска и твърдата гъба полирайте фара, без да изчаквате пастата да изсъхва. Може да навлажните леко гъбата, внимавайте да не задържате на едно положение машината – опасност от стапяне! Фарът може да бъде пастиран и на ръка, но няма да постигнете оптимален ефект.
6.Следва второ полиране със следващ номер паста (тя може да бъде 3М 09375 ) или за краен окончателен гланц 09376 .
7.За защита на вече полираният фар, може да нанесете паста 3М Roso с UV защита или да се лакира с подходящ лак.
8.Последен етап е полиране с микрофибърна кърпа (ако е нанесен лак т.8 отпада)
Така вече имате прекрасно светещи нови фарове.
Ние винаги препоръчваме специалист да извършва всяка репаратура по вашия автомобил, защото всяка дейност има много тънкости!