„Предният капак на колата ми е ужасен! Защо лакът се бели?” Един често срещан проблем, за който решихме да напишем това онова. Явлението, се нарича с много имена: лющене, люспене или падане на автомобилния лак. (англ. ез. Peeling of clear coat). С други думи, красивото лъскаво покритие на колата ви се превръща в неприятни за гледане петна или цели полета.
Агресивните почистващи препарати на автомивките или силните водни струи, насочени към автомобила ви е една от причините за появата на това явление. Удари от камъчетa по предния капак също повреждат лаковото покритие. Натрупаните прах и засъхнали петна след почистване отнемат част от автомобилния лак. Непрофесионалното боядисване (неспазени процедури и процеси), а и качеството на самия лак (дебелина на филма/ слоят, който се образува при нанасяне) са ключови фактори. Да не забравяме метеорологичните условия, като UV лъчите на Слънцето, които изсушават и оксидират лака. Твърде ниските температури допълнително увреждат състоянието му. И не на последно място не трябва да забравяме стареенето на автомобила и неговата ежедневна амортизация.
Според нас "Превенцията е по-добра от лекарството!" и затова препоръчваме на нашите клиенти да защитават лаковото покритие на техния автомобил. Би било добре да измивате колата си със специализирани автошампоани, гъби и меки кърпи, и да използвате вода с умерена температура. Също така да избягвате употребата на абразивни гъби, кичета или телчета. Желателно е да нанасяте поне два пъти годишно вакса върху автомобилът си, с цел по- качествено съхранение на неговия лак.
Никой не е напълно застрахован и въпреки всичките ви грижи и усилия за превенция, все пак лющенето може да се появи върху вашия автмобил. Със сигурност не трябва да се отчайвате, защото всеки проблем има своето решение. Ако петната без лак са малко на брой и малки по размер (колкото монета) и нямате поражение по боята, можете с минимални усилия временно да стопирате проблема. Вземете скрапер и почистете дефектиралият лак, като се стараете да не нарушавате боята отдолу. При допир не трябва да има осезателни ръбове по краищата на стария лак. Пръснете тънък слой Half promoter и обезмаслете. Нанесете новият слой лак.
При големи засегнати участъци и поражения по боята се шлайфа с водна шкурка 1500 - 2000, нанася се основа, обезмаслява се, боядисва се (може спрей боя) и накрая се лакира.
За най-добри резултати винаги препоръчваме ползването на услугите на специализирани сервизи.
Всички необходими продукти за защита на автомобилния лак можете да намерите онлайн на нашия сайт или в магазините ни.