5 / 5 (1 гласа)

ПОЛИРАНЕ НА ФАРОВЕ

 

                „Тези фарове въобще не светят, нищо не виждам!” – често всеки от нас е чувал подобен коментар от шофьорът на автомобила. Защо това е така  и има ли решение?

Част от фаровете на автомобилите са изработени от поликарбонат. Поликарбонатът има висока устойчивост на удар, на външни атмосферни влияния, UV-защитен повърхностен слой . Не изменя механичните си и оптични свойства в температурни граници -40 до +120 С. Лек и евтин материал, с гаранция без изменение в качеството си 12 години. Поликарбонатът има ред други свойства, които го правят изключително подходящ и предпочитан материал при автомобилопроизводството . Но…

винаги има „но”, нали?!

Поликарбонатните фарове с течение на времето пожълтяват и защитният им повърхностен слой прегаря. В следствие на това светлината намаля осезаемо и дори силните лампи +50% или +90% не са решение на проблема.

Какво можем да направим – естествено нови фарове, или полиране на старите. Ако сте избрали полиране на старите – два варианта да ги дадете на „професионалист” (може да попаднете на такъв и да се радвате на фаровете си години, но може и да е по-голям лаик от вас) или да си ги освежите сам. Ако сте избрали последното ние ще ви дадем насоки, как да си полирате фаровете и да възвърнете блясъка и прозрачността им сами.

От какво имате нужда :

1.Време – около 4 часа

2.Машина – полираща, дрелка, флекс, винтовер с регулируеми обороти (около 1500)

3.Тиксо за облепяне

4.Водни шкурки

5.Диск с преходник

6.Гъби – два вида

7.Пасти – два вида (поне) - полир и пастираща

8.Микрофибърна кърпа

3M

Етапи при полирането :

1.Измийте колата и фаровете

2.Облепете околните елементи покрай фаровете

3. Свалете изгорелият слой с водни шкурки като започнете от най-абразивната (Р800-за много пожълтели фарове, Р1000, Р1500, Р2000)

4.Нанесете абразивната паста (примерно 3M 09374т.нар. 1)

5.С помощта на машината, диска и твърдата  гъба полирайте фара, без да изчаквате пастата да изсъхва. Може да навлажните леко гъбата, внимавайте да не задържате на едно положение машината – опасност от стапяне! Фарът може да бъде пастиран и на ръка, но няма да постигнете оптимален ефект.

6.Следва второ полиране със следващ номер паста (тя може да бъде 3М 09375 ) или за краен окончателен гланц 09376  .

7.За защита на вече полираният фар, може да нанесете паста 3М Roso с UV защита или да се лакира с подходящ лак.

8.Последен етап е полиране с микрофибърна кърпа (ако е нанесен лак т.8 отпада)

Така вече имате прекрасно светещи нови фарове.

Ние винаги препоръчваме специалист да извършва всяка репаратура по вашия автомобил, защото всяка дейност има много тънкости!

 


Напиши коментар


Моля въведете име

Невалидна електронна поща!